کد مطلب:289286 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:143

زنان در قیام قائم
به تجربه ثابت شده كه زنان در انقلابها نقش مؤثّر و تعیین كننده دارند، زنان هستند كه جوانان رشید و سلحشور را در دامان پاك خود می پرورانند و در پشت جبهه و خانه داری، پشتیبان محكم و خوب برای مردان می شوند.

روایاتی كه به ما رسیده، نشان دهنده این است كه در قیام جهانی حضرت مهدی علیه السلام هم زنان حضور خواهند داشت.

امام باقر علیه السلام فرمود:

«سوگند به خدا، سیصد و اندی نفر مردمی آیند، در میانشان 50 نفر زن هستند، و در مكّه اجتماع می كنند، بی آنكه قبلاً وعده داده باشند، آمدنشان همچون ابرهای پاییزی است (كه با حركات تند می آیند و در آن مركز جمع می گردند)».(«بحارالانوار»، ج 52، ص 223)

زنان باید شخصیّت و نیروی معنوی خود را بیابند و بدانند كه می توانند نقش سازنده داشته باشند و از اصحاب صاحب الامر (عج) گردند، و در جبهه های سیاسی و نظامی، شركت و تلاش فعّال نمایند و به پانسمان زخمی ها بپردازند و نوازشگر انقلابیون شوند.

«مفضّل» می گوید: «امام صادق علیه السلام فرمود: «همراه مهدی (عج) سیزده زن هست». عرض كردم: این بانوان برای چه در كنار مهدی (عج) هستند؟

فرمود: «اینها مجروحان را مداوا می كنند و از بیماران جنگی پرستاری می نمایند، چنانكه زنان در زمان پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلّم همراه آن حضرت در جنگها این كارها را بر عهده می گرفتند». («اثباة الهداة»، ج 7، ص 150 و 171 - «حضرت مهدی (عج)، فروغ...»، ص 232)